Українська Прем'єр-Ліга близька до створення першого в історії України єдиного пулу для телетрансляцій футбольних матчів національного чемпіонату
Українська Прем'єр-Ліга у весняній частині чемпіонату України з футболу транслюватиметься на новоствореному телеканалі УПЛ ТБ. Його дистрибуцією займатиметься компанія "1+1 distribution". Наразі у чемпіонаті України зіграно 17 турів, команди перебувають на зимовій паузі, в ході якої проводять тренувальні збори.
Як йдеться в офіційному релізі "1+1 Media", найближчі півроку канал транслюватиме суто матчі Української Прем'єр-Ліги, а також архівні ігри. Старт мовлення заплановано на 23 лютого, коли розпочнеться 18-й тур УПЛ. Повноцінне мовлення, із програмами, студіями та іншим контентом, планується організувати із липня, перед сезоном 2024/2025.
"Глядачі зможуть зануритися у світ безкомпромісної боротьби провідних національних клубів за головний трофей українського футболу - титул чемпіона України, який отримає право представляти нашу країну в розіграші найпрестижнішого клубного турніру - Лізі чемпіонів УЄФА. Ми прагнемо та будемо створювати цікавий контент, знайомити аудиторію з командами та обличчями УПЛ, а також наповнювати ефір оглядовими програмами. У планах телеканалу переймати досвід міжнародних спортивних партнерів і створювати з ними спільний контент європейської якості", - пояснив керівник Української Премʼєр-Ліги Євген Дикий.
Історія зі створенням єдиного пулу бере свій початок ще з 2008-го року, коли клуби об'єдналися у Прем'єр-Лігу. За 8 років каденції Віталія Данілова клуби так і не досягли компроміссу у питанні єдиного мовника. Частину матчів транслювали телеканали "Футбол 1/2", а частину - група телеканалів "1+1".
У 2016 році президентом УПЛ став Володимир Генінсон, який також декларував у своїй програмі об'єднання телевізійних та маркетингових прав в єдиний пул. Утім, здійснити це також не вдалося.
У 2018 році зі схожими намірами приходив до влади Томас Грімм. Швейцарський функціонер витратив чимало часу на інтеграцію у курс справ, але і йому не вдалося консолідувати клуби. В УПЛ так і залишалося два телетранслятора: "Футбол 1/2" та телеканал "2+2".
Така розстановка сил трималася до 2022-го року, коли Рінат Ахметов ухвалив рішення про закриття "Медіа Групи Україна", до якої входили телеканали "Футбол 1/2/3". Після цього тендер на показ матчів УПЛ виграла ірландська компанія Setanta. Телетранслятор тоді озвучив таку фінансову пропозицію: $16,2 млн на 3 сезони (2022/23, 2023/24, 2024/25).
У пропозиції було закладено кошти, які Setanta Sports гарантовано виплатила б клубам за реалізацію міжнародних медіа-прав, а у випадку підвищеного попиту від міжнародних партнерів і додаткових продажів медіа-прав закордон, всі отримані кошти мали бути спрямовані до УПЛ і розділені між клубами-учасниками єдиного пулу. Але на цю пропозицію знову пристали не всі клуби (Динамо, Зоря та Дніпро-1 продовжили транслюватися на 2+2 та Уніан), тому за рік Setanta вийшла з угоди, не отримавши повну кількість матчів.
Сезон 2023/2024 починали транслювати за допомогою медіа-сервісу Megogo. Два клуби (Рух та Минай) вирішили транслюватися у YouTube на проєкті "УПЛ ТБ", а Верес та Кривбас вирішили монетизувати трансляції матчів на власних YouTube-каналах. Динамо, Зоря та Дніпро-1 залишилися вірними компанії 1+1 Media.
Раніше Інформатор розповідав, що чемпіонат Італії з футболу вже з наступного сезону змінить свою назву. Серія А мала ім'я одного зі спонсорів впродовж 25 років.
Також ми систематизували усі трансфери УПЛ у зимове міжсезоння. Українські клуби підсилюють склади, зокрема й легіонерами, які не бояться їхати до України під час воєнного стану.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.